fbpx
Black Friday Verkauf bis zu 80% Rabatt
00
D
00
U
00
M
00
S

Allgemeine Bedingungen und Konditionen

<header><p>Index<br />Artikel 1 – Definities<br />Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer<br />Artikel 3 – Toepasselijkheid<br />Artikel 4 – Het aanbod<br />Artikel 5 – De overeenkomst<br />Artikel 6 – Herroepingsrecht<br />Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping<br />Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht<br />Artikel 9 – De prijs<br />Artikel 10 – Conformiteit en garantie<br />Artikel 11 – Levering en uitvoering<br />Artikel 12 – Duurtransacties: duur, annulering en verlenging<br />Artikel 13 – Betaling<br />Artikel 14 – Klachtenprocedure<br />Artikel 15 – Geschillen<br />Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen</p><p>Artikel 1 – Definities<br />In deze voorwaarden wordt verstaan onder:<br />1. Afkoelingsperiode: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn<br />herroepingsrecht;<br />2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf<br />en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;<br />3.Dag: kalenderdag;<br />4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten<br />en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;<br />5. 5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om<br />aan hem persoonlijk gerichte informatie op te slaan op een manier die toekomstige<br />raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk is.<br />6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien<br />van de overeenkomst op afstand;<br />7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping dat de ondernemer ter beschikking stelt<br />dat een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.<br />8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand levert aan<br />aanbieden aan consumenten;<br />9. 9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een<br />door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten,<br />tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend één of meer<br />meer technieken voor communicatie op afstand;<br />10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van<br />een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn<br />verzameld.<br />11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.</p><p>Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer<br />Industrialwood<br />Gelderdijk 38a<br />5975NT Sevenum<br />Telefoonnummer: +31 85 060 36 18<br />E-mailadres: in**@in************.nl <br />Kamer van Koophandel nummer: 81885237</p><p>Artikel 3 – Toepasselijkheid<br />1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op<br />elke overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en<br />consument.<br />2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene<br />voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is,<br />zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de<br />de algemene voorwaarden bij de ondernemer kan inzien en dat zij op verzoek van de consument<br />zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.<br />3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien.<br />vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze<br />algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument beschikbaar gesteld<br />zodanig zijn opgesteld dat zij gemakkelijk door de consument kunnen worden gebruikt<br />worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is<br />voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, zal worden aangegeven waar van de<br />algemene voorwaarden langs elektronische weg kunnen worden gelezen en dat zij op<br />verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden<br />worden toegezonden.<br />4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of<br />servicevoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige<br />van toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden<br />zich steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.<br />5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment<br />of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, zal de overeenkomst en deze<br />voorwaarden voor het overige en zal de betreffende bepaling in onderling overleg<br />onverwijld worden vervangen door een bepaling die de strekking van de oorspronkelijke<br />zoveel mogelijk benaderd wordt.<br />6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden geregeld zijn, dienen te worden beoordeeld<br />’naar de geest’ van deze voorwaarden.<br />7. Onduidelijkheden over de uitleg of de inhoud van één of meerdere bepalingen van onze<br />voorwaarden, dienen te worden uitgelegd ‘naar de geest’ van deze voorwaarden.</p><p>Artikel 4 – Het aanbod<br />1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt,<br />wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.<br />2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen<br />aan te passen.<br />3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten<br />en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van<br />het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van<br />afbeeldingen zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten<br />en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de<br />ondernemer niet.<br />4. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen niet leiden tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.<br />leiden tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.<br />5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden<br />producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de getoonde kleuren exact<br />overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.<br />6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en<br />rechten en verplichtingen die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het<br />bijzonderheden:<br />o de prijs inclusief belastingen;<br />o eventuele verzendkosten;<br />Polen: €14,95<br />Oostenrijk: €14,95<br />Frankrijk: €14,95<br />Slowakije: €14,95<br />Gratis verzending vanaf €199,95<br />o de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen<br />daarvoor nodig zijn;<br />o het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;<br />o de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;<br />o de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de<br />ondernemer garant staat voor de prijs;<br />o de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het<br />techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor communicatie op afstand.<br />andere grondslag dan het reguliere basistarief voor de gebruikte<br />communicatiemiddel;<br />o of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd en zo ja, op welke wijze<br />zij door de consument kan worden geraadpleegd<br />o de wijze waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst<br />gegevens die hem in het kader van de overeenkomst zijn verstrekt kan controleren en<br />desgewenst herstellen;<br />o de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden<br />worden gesloten;<br />o de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop<br />waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;<br />en<br />o de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.</p><p>Artikel 5 – De overeenkomst<br />1. Behoudens het bepaalde in lid 4 komt de overeenkomst tot stand op het<br />moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.<br />gestelde voorwaarden.<br />2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de consument aan<br />ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het<br />aanbod. Zolang de overeenkomst met deze aanvaarding niet door de ondernemer is<br />bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.<br />3. 3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische<br />technische en organisatorische maatregelen nemen ter beveiliging van de elektronische overdracht<br />van gegevens en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan<br />betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.<br />4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument<br />aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst.<br />van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de<br />ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan<br />is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan<br />toepassing van bijzondere voorwaarden.<br />5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie verstrekken<br />schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden geraadpleegd<br />worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, bijvoegen:<br />o het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument zijn<br />klachten kunnen worden ingediend;<br />o de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het<br />herroepingsrecht kan uitoefenen, dan wel een duidelijke melding inzake de<br />uitgesloten zijn van het herroepingsrecht<br />o de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;<br />o de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de<br />ondernemer deze informatie al vóór de uitvoering van de overeenkomst aan de consument heeft verstrekt<br />van de overeenkomst;<br />o de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur<br />meer dan één jaar heeft of van onbepaalde duur is.<br />6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de<br />eerste levering.<br />7. Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende<br />beschikbaarheid van de desbetreffende producten.</p><p style=”margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; font-stretch: normal; font-size: 13px; line-height: normal; font-family: Helvetica; color: #4c4c4c;”><strong>Artikel 6 – Herroepingsrecht</strong></p><p style=”margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; font-stretch: normal; font-size: 13px; line-height: normal; font-family: Helvetica; color: #4c4c4c;”>Bij het leveren van producten:<br />1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder<br />opgave van redenen te ontbinden binnen 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de<br />dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument<br />aangewezen vertegenwoordiger en kenbaar gemaakt aan de ondernemer.<br />2. Tijdens de bedenktijd zal de consument het product en de<br />verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product al dan niet wenst te gebruiken.<br />nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn<br />gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal hij het product met alle toebehoren en – indien<br />redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren,<br />conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.<br />3. Indien de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit<br />binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan de ondernemer kenbaar te maken. Het<br />consument moet dit kenbaar maken door middel van het modelformulier of door middel van<br />een ander communicatiemiddel zoals e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt<br />Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht moet de klant het product binnen 14<br />dagen te retourneren. De consument moet bewijzen dat de geleverde goederen tijdig zijn<br />teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.<br />4. Indien de afnemer na afloop van de in de leden 2 en 3 bedoelde termijnen geen<br />gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de<br />ondernemer heeft geretourneerd, is de koop een feit.<br />Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping<br />1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten ten hoogste<br />van de terugzending voor zijn rekening.<br />2. 2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping, terugbetalen.<br />mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping. Hierbij geldt de<br />voorwaarde dat het product reeds door de webwinkelier is terugontvangen of afdoende<br />bewijs van volledige terugzending kan worden overlegd. Terugbetalingen worden gedaan via dezelfde<br />dezelfde door de consument gebruikte betaalmethode, tenzij de consument uitdrukkelijk<br />toestemming geeft voor een andere betaalmethode.<br />3. In geval van schade aan het product als gevolg van onzorgvuldig handelen door de consument zelf, is de<br />consument aansprakelijk voor de eventuele waardevermindering van het product.<br />Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht<br />1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals<br />omschreven in de leden 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de<br />ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft<br />heeft vermeld.<br />2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten<br />o die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van<br />de consument, zoals de badplank die voor de consument op maat is gemaakt, Wij streven met onze badplanken naar een robuuste uitstraling, hierdoor kunnen kleuren, vormen en details afwijken. verkleurigen, tordering schimmel op ten duur en knoestvorming kunnen niet altijd voorkomen worden;<br />o die duidelijk persoonlijk van aard zijn;<br />o die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd;<br />o die snel kunnen bederven of verouderen<br />o waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de<br />ondernemer geen invloed heeft;<br />o voor losse kranten en tijdschriften;<br />o voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de<br />verzegeling heeft ingegraven<br />o voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.<br />3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten<br />o betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op<br />een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;<br />o waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen<br />voordat de bedenktijd is verstreken;<br />o betreffende weddenschappen en loterijen.</p><p>Artikel 9 – De prijs<br />1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de<br />aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen ten gevolge van<br />van wijzigingen in BTW-tarieven.<br />2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt aanbieden.<br />gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden.<br />invloed heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen<br />en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.<br />3. 3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen.<br />toegestaan indien deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.<br />4. 4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft.<br />toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:<br />o deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of<br />o de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van<br />de dag waarop de prijsverhoging ingaat.<br />5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.<br />6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en<br />zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer<br />niet verplicht het product volgens de onjuiste prijs te leveren.</p><p style=”margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; font-stretch: normal; font-size: 13px; line-height: normal; font-family: Helvetica; color: #4c4c4c;”>Artikel 10 – Conformiteit en garantie<br />1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de<br />overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid<br />deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.<br />overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. In het geval dat<br />overeengekomen, staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor<br />ander dan normaal gebruik.<br />2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de<br />wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.<br />kan doen gelden jegens de ondernemer.<br />3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering<br />schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. Terugzending van de producten moet<br />plaatsvinden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.<br />4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De<br />ondernemer is echter nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de<br />producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele<br />adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.<br />5. De garantie geldt niet indien:<br />o de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door<br />derden heeft laten repareren en/of bewerken;<br />o de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of<br />anderszins onzorgvuldig of in strijd met de aanwijzingen van<br />de ondernemer en/of op de verpakking zijn behandeld;<br />o de gebrekkigheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de<br />overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de<br />toegepaste materialen.</p><p style=”margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; font-stretch: normal; font-size: 13px; line-height: normal; font-family: Helvetica; color: #4c4c4c;”>Artikel 11 – Levering en uitvoering<br />1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen<br />nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van<br />aanvragen tot verlening van diensten.<br />2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.<br />gemaakt.<br />3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf<br />geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uit te voeren,<br />tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging<br />vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan geen bericht.<br />uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.<br />bericht heeft gehad. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten<br />te ontbinden. De consument heeft geen recht op schadevergoeding.<br />4. Alle levertijden zijn indicatief. Aan eventueel vermelde termijnen kan de consument<br />geen rechten aan ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op<br />schadevergoeding.<br />5. In geval van ontbinding conform lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.<br />consument zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen,<br />terugbetalen.<br />6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.<br />zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op<br />duidelijke en begrijpelijke wijze in kennis worden gesteld van het feit dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bee<br />vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een<br />eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.<br />7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van<br />moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.<br />aangekondigde vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.</p><p style=”margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; font-stretch: normal; font-size: 13px; line-height: normal; font-family: Helvetica; color: #4c4c4c;”>Artikel 12 – Duurtransacties: duur, annulering en verlenging<br />annulering<br />1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot<br />de regelmatige levering van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde<br />te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een<br />opzegtermijn van ten hoogste één maand.<br />2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot<br />de regelmatige levering van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde<br />te allen tijde opzeggen tegen het einde van de bepaalde duur met inachtneming van de<br />overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.<br />3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten<br />o te allen tijde opzeggen en zijn niet beperkt tot opzegging op een bepaald tijdstip<br />of in een bepaalde periode;<br />o ten minste opzeggen op dezelfde wijze als hij ze is aangegaan;<br />o altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft<br />bedongen.<br />Verlenging<br />1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld<br />levering van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten kan niet stilzwijgend worden<br />worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde periode.<br />2. 2. In afwijking van het vorige lid kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en<br />die strekt tot het geregeld afleveren van dag- en weekbladen en tijdschriften<br />stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, indien de<br />consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen<br />met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.<br />3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het afgewikkeld<br />levering van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden gesloten<br />verlengd indien de consument te allen tijde kan opzeggen met een opzegtermijn van ten minste<br />van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden ingeval de<br />overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van<br />dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.<br />4. Een overeenkomst met beperkte duur voor de regelmatige bezorging van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proefperiode),<br />nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet<br />stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of<br />kennismakingsperiode.<br />Dure<br />1. Indien een overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar, mag de consument na één jaar<br />de overeenkomst te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand,<br />tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de<br />overeengekomen duur te verlengen.</p><p>Artikel 13 – Betaling<br />1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dient het door de consument verschuldigde bedrag<br />binnen 7 werkdagen na het begin van de bedenktijd te worden voldaan indien<br />bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst<br />gaat deze termijn in nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft<br />ontvangen.<br />2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens<br />onverwijld aan de ondernemer te melden.<br />3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.<br />beperkingen, het recht om vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen<br />in rekening te brengen.</p><p>Artikel 14 – Klachtenprocedure<br />1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en<br />behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.<br />2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en<br />duidelijk omschreven en bij de ondernemer ingediend, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd<br />heeft geconstateerd.<br />3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen<br />gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere<br />verwerkingstijd wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen<br />beantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument<br />een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.<br />4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat<br />onderworpen aan de geschillenregeling.<br />5. Bij klachten dient een consument zich in eerste instantie te wenden tot de ondernemer. Indien de<br />webwinkel is aangesloten bij de Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg<br />in overleg kunnen worden opgelost, dient de consument zich te wenden tot de Stichting<br />WebwinkelKeur ( www.webwinkelkeur.nl ), die gratis zal bemiddelen. Controleer of deze<br />webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/ .<br />Wordt er nog geen oplossing gevonden, dan heeft de consument de<br />mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door de Stichting WebwinkelKeur<br />aangewezen onafhankelijke geschillencommissie, waarvan de uitspraak bindend is en zowel<br />ondernemer en consument akkoord gaan met deze bindende uitspraak. Het voorleggen van<br />van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument<br />moeten worden betaald aan de bevoegde commissie. Het is ook mogelijk om klachten<br />te registreren via het Europese ODR-platform ( http://ec.europa.eu/odr ).<br />6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer<br />schriftelijk anders aangeeft.<br />7. Indien een klacht door de ondernemer gegrond wordt bevonden, zal de ondernemer<br />zijn keuze de geleverde producten kosteloos te vervangen of te herstellen.</p><p>Artikel 15 – Geschillen<br />1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene<br />voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien<br />de consument in het buitenland woont.<br />2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.<br />Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen<br />Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van<br />aan de consument toebehoren en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat zij<br />door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame<br />gegevensdrager.</p><p>Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen<br />Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van<br />aan de consument toebehoren en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat zij<br />door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame<br />gegevensdrager.</p></header>

industrialwood logo vector 2048x421.png
Winkelwagen0
Er zijn geen producten
0